Bugun...


Seyfullah ATÇI


facebook-paylas







İnovasyon.1
Tarih: 23-10-2017 13:20:00 Güncelleme: 23-10-2017 13:20:00


İNOVASYON (1)

Günümüzde ticaretin globalleşmesi ile birlikte sürekli artan rekabet ortamı, şirketlerin ayakta kalmasını zorlaştırmakta ve iş dünyasında olan tüm kesimlerin pazarlama, üretim ve mücadele yöntemlerini sürekli olarak değiştirmeleri ve yenilemeleri zorunda bırakmaktadır. 

Bu değişim ve yenilenme sürecine “inovasyon” (yenileşim) denmektedir. 

İnovasyon, yeni veya geliştirilmiş ürün, üretim, hizmet şekli ve bunu ticarileştirmek, kar etmeyi artırmak için yapılan yöntemlerdir.  Yeni ve/veya geliştirilmiş hizmet, ürün ve üretim yöntemi, yeni fikirlerde/düşüncelerden doğar. 

İnovasyon, tıpkı “değişmeyen tek şey değişimdir” deyimi gibi değişim/yenileşim sürekliliği olan bir faaliyettir.

Bu yöntemlebulunan ve/veya geliştirileişlerrekabet gücünü artırmakta ve pazar payını da olumlu yönde etkilemektedir.  Böylece inovasyon yöntemi ile pazarlanan ürün ve fikirlerindurumu yeniden değerlendirilmekte ve daha fazla gelirler elde etmek için yaygınlaştırılarak kullanılmaktadır. 

Böylece meydana gelen yeni fikirler yeni inovasyon gelişmelerini oluşturmaktadır.

İnovasyon, tıpkı bir patent gibi daha önce bilinmeyen yeni bir ürün olmakta veya tıpkı bir faydalı model gibi var olan bir üretimin veya ürünün daha geliştirilmesini meydana getirmektedir. 

inovasyon için olmazsa olmaz faaliyetlerin başında Ar-Ge Araştırma geliştirme geldiği su götürmez bir gerçektir.

İnovasyon aslında bir icat değildir, icatların sonuçlarından yararlanılan ve ekonomik getirisağlayan, henüz yapılmamış olanı ve bilinmeyen şeyleri yapmaktır diyebiliriz.

Bugün inovasyonun birçok alanda uygulanmaya başladığını görüyoruz, bunlardan belli başlı olanlarına bakacak olursak; 

Pazarlama inovasyonu: Yeni tasarımların ve pazarlama yöntemlerinin geliştirilmesi vekullanılması, o firmanın rekabet gücünü yükseltmesidir.

Teknolojik İnovasyon: Bu tür inovasyon teknolojik ürün ve süreç inovasyonunu kapsar, yani hem fiziksel bir ürünü hem de hizmeti ifade etmektedir. 

Organizasyonel inovasyon:  Çalışma ve iş yapış yöntemlerinin geliştirilmesi veya uyarlanarak kullanılması ile bir kurumun rekabet gücünün yükseltilmesini ifade eder. Burada dikkat çeken en önemli husus fikirler ve kavramların önem arz etmesidir

İnovasyon Bütünseldir: İnovasyon, bir kurumun diğer faaliyetlerinden soyutlanmış bir faaliyet olarak göremeyiz, tam tersine o kurumdaki bütün faaliyetleri kapsayan bütünsel bir yaklaşımdır.

Günümüzün gelişen teknolojilerinin, bilgiye ve teknolojiye kolaylıkla erişebilen rakiplerin inovasyonunuzu taklit etme yöntemleri ve hızını göz önüne alırsak, tek bir inovasyonla elde edilen rekabet gücünün, çok kısa süreceğini görebiliriz

nedenle iş dünyası olarak, sürekli olarak inovasyon içinde olmak gerekir.

 



Bu yazı 62 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

YUKARI